Art. 1. Komornik sądowy, jest funkcjonariuszem publicznym działającym przy sądzie rejonowym.

Art. 2. 1. Czynności egzekucyjne w sprawach cywilnych wykonuje wyłącznie komornik, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w innych ustawach. Komornik wykonuje także inne czynności przekazane na podstawie odrębnych przepisów.
2. Komornik pełni czynności osobiście, z wyjątkiem przypadków określonych w przepisach prawa.
3. Komornikom powierza się w szczególności następujące zadania:

• wykonywanie orzeczeń sądowych w sprawach o roszczenia pieniężne i niepieniężne oraz o zabezpieczenie roszczeń;
  • wykonywanie innych tytułów wykonawczych wydanych na podstawie odrębnych przepisów oraz tytułów egzekucyjnych, które zgodnie z odrębnymi przepisami podlegają wykonaniu w drodze egzekucji sądowej bez zaopatrywania ich w klauzulę wykonalności;
  • sporządzanie protokołu stanu faktycznego przed wszczęciem procesu sądowego lub przed wydaniem orzeczenia na zarządzenie sądu lub prokuratora.

4. Komornik, poza zadaniami określonymi w ust. 3, ma prawo:

• doręczania zawiadomień sądowych, obwieszczeń, protestów i zażaleń oraz innych dokumentów za potwierdzeniem odbioru i oznaczeniem daty;
  • na wniosek organizatora licytacji - sprawowania urzędowego nadzoru nad dobrowolnymi publicznymi licytacjami z przybiciem najniższej lub najwyższej oferty;
  • weryfikowania istnienia i treści tytułów wykonawczych wydanych w postępowaniach elektronicznych.

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o komornikach sądowych i egzekucji (t. jedn. Dz.U. z 2015 r. poz. 790)

Informacje kontaktowe

Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Rudzie Śląskiej
Paweł Duda
Kancelaria Komornicza w Rudzie Śląskiej

ul. Gen. Hallera 20 pok. 103
41-709 Ruda Śląska

EPU ID 1996

tel/faks: 32 783 54 03

sms kontakt: 730 259 231
(kontakt tylko poprzez sms)

email:  kancelariakomornika email2uwaga: w przypadku problemów z wysyłką maili na powyższy adres proszę skorzystać z drugiego adresu:

kancelariakomornika email2Konto do wpłat:
Bank Zachodni WBK S.A.
I o / Ruda Śląska
63 1090 2037 0000 0001 2159 7623
Kod SWIFT (BIC): WBKPPLPP

Kasa jest czynna w godzinach pracy kancelarii
Kancelaria czynna:

• poniedziałek-środa: 7:30 - 15:30
  • czwartek: 9:00 - 17:00
  • piątek: 7:30 - 15:30

Komornik przyjmuje strony:

• czwartek - 11:00 - 17:00

ZUS

ZUS Zakład Ubezpieczeń Społecznych - zapytania ZUS-EKS  -  odpowiedzi uzyskiwane w terminie 3 - 7 dni

CEPiK

CEPiK Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców - CEPiK 2.0 - dostęp on-line - odpowiedzi natychmiast po zapytaniu

OGNIVO

OGNIVO Krajowa Izba Rozliczeniowa - system OGNIVO - odpowiedzi uzyskiwane w terminie kilku minut - 1 dnia

Rejestr Zastawów

MS Rejestr Zastawów Sądowy Rejestr Zastawów - CI-RZ - odpowiedzi uzyskiwane w terminie kilkudziesięciu minut.

formularz kontaktowy

Zapraszamy do kontaktu