Właściwość

Właściwość terytorialna

Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Rudzie Śląskiej Kancelaria Paweł Duda Komornicza w Rudzie Śląskiej przy ul. Gen. Hallera 20 pok. 103  zgodnie z treścią Art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o komornikach sądowych i egzekucji (t. jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 231, poz. 1376), który stanowi, że rewirem komorniczym jest obszar właściwości Sądu Rejonowego właściwy jest do całego obszaru właściwości Sądu Rejonowego w Rudzie Śląskiej.

Ruda SlaskaMiasto Ruda Śląska obejmuje dzielnice:

• Orzegów
  • Godula
  • Ruda
  • Chebzie
  • Nowy Bytom
  • Bielszowice
  • Bykowina
  • Wirek
  • Halemba
  • Kochłowice
  • Czarny Las

Na wniosek wierzyciela, z wyjątkiem spraw o egzekucję z nieruchomości, Komornik działa poza obszarem swojego rewiru komorniczego.

• Art. 8 ust. 5 "Wierzyciel ma prawo wyboru komornika na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem spraw o egzekucję z nieruchomości oraz spraw, w których przepisy o egzekucji z nieruchomości stosuje się odpowiednio. W przypadku wyboru komornik działa poza obszarem swojego rewiru komorniczego".
  • Art. 8 ust. 6 "Wierzyciel, dokonując wyboru komornika, składa wraz z wnioskiem o wszczęcie egzekucji oświadczenie na piśmie, że korzysta z prawa wyboru komornika".

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o komornikach sądowych i egzekucji (t. jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 231, poz. 1376)

Właściwość rzeczowa

Art. 1. Komornik sądowy, jest funkcjonariuszem publicznym działającym przy sądzie rejonowym.

Art. 2. 1. Czynności egzekucyjne w sprawach cywilnych wykonuje wyłącznie komornik, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w innych ustawach. Komornik wykonuje także inne czynności przekazane na podstawie odrębnych przepisów.
2. Komornik pełni czynności osobiście, z wyjątkiem przypadków określonych w przepisach prawa.
3. Komornikom powierza się w szczególności następujące zadania:

• wykonywanie orzeczeń sądowych w sprawach o roszczenia pieniężne i niepieniężne oraz o zabezpieczenie roszczeń;
  • wykonywanie innych tytułów wykonawczych wydanych na podstawie odrębnych przepisów oraz tytułów egzekucyjnych, które zgodnie z odrębnymi przepisami podlegają wykonaniu w drodze egzekucji sądowej bez zaopatrywania ich w klauzulę wykonalności;
  • sporządzanie protokołu stanu faktycznego przed wszczęciem procesu sądowego lub przed wydaniem orzeczenia na zarządzenie sądu lub prokuratora.

4. Komornik, poza zadaniami określonymi w ust. 3, ma prawo:

• doręczania zawiadomień sądowych, obwieszczeń, protestów i zażaleń oraz innych dokumentów za potwierdzeniem odbioru i oznaczeniem daty;
  • na wniosek organizatora licytacji - sprawowania urzędowego nadzoru nad dobrowolnymi publicznymi licytacjami z przybiciem najniższej lub najwyższej oferty;
  • weryfikowania istnienia i treści tytułów wykonawczych wydanych w postępowaniach elektronicznych.

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o komornikach sądowych i egzekucji (t. jedn. Dz.U. z 2015 r. poz. 790)

Informacje kontaktowe

Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Rudzie Śląskiej
Paweł Duda
Kancelaria Komornicza w Rudzie Śląskiej

ul. Gen. Hallera 20 pok. 103
41-709 Ruda Śląska

EPU ID 1996

tel/faks: 32 783 54 03

sms kontakt: 730 259 231
(kontakt tylko poprzez sms)

email:  kancelariakomornika email2uwaga: w przypadku problemów z wysyłką maili na powyższy adres proszę skorzystać z drugiego adresu:

kancelariakomornika email2Konto do wpłat:
Bank Zachodni WBK S.A.
I o / Ruda Śląska
63 1090 2037 0000 0001 2159 7623
Kod SWIFT (BIC): WBKPPLPP

Kasa jest czynna w godzinach pracy kancelarii
Kancelaria czynna:

• poniedziałek-środa: 7:30 - 15:30
  • czwartek: 9:00 - 17:00
  • piątek: 7:30 - 15:30

Komornik przyjmuje strony:

• czwartek - 11:00 - 17:00

ZUS

ZUS Zakład Ubezpieczeń Społecznych - zapytania ZUS-EKS  -  odpowiedzi uzyskiwane w terminie 3 - 7 dni

CEPiK

CEPiK Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców - CEPiK 2.0 - dostęp on-line - odpowiedzi natychmiast po zapytaniu

OGNIVO

OGNIVO Krajowa Izba Rozliczeniowa - system OGNIVO - odpowiedzi uzyskiwane w terminie kilku minut - 1 dnia

Rejestr Zastawów

MS Rejestr Zastawów Sądowy Rejestr Zastawów - CI-RZ - odpowiedzi uzyskiwane w terminie kilkudziesięciu minut.

formularz kontaktowy

Zapraszamy do kontaktu